صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : گردشگری صفحه 8 : فرهنگی

۳
آبان
۱۴۰۳

شماره
۵۷۴۰

امروز: ۳ (آبان) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Oct) 24

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: روز گذشته خبری از مسمومیت شماری از اهالی روستای دهفول نهاوند در فضای مجازی منتشر شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، روز گذشته خبری مبنی بر مسمومیت شماری از اهالی روستای دهفول در فضای مجازی منتشر شد که علت مسمومیت را آلودگی آب مطرح می‌کرد.
بر اساس این اخبار با سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی تماس گرفتیم که علیرضا توقیری در این باره اعلام کرد که اطلاعاتی فراتر از خبر منتشر شده در فضای مجازی ندارد اما موضوع از سوی این دانشگاه در دست بررسی است و به محض تکمیل اطلاعات خبر دقیق در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.
در ادامه با فرماندار نهاوند نیز تماس داشتیم. فرماندار نهاوند با بیان اینکه روز جمعه درگیر انتخابات بودیم که متوجه شدیم تعدادی از اهالی روستا مسموم شده‌اند اظهار کرد: بلافاصله وارد عمل شدیم و بررسی‌هایی صورت گرفت و به فاصله کمی مرکز بهداشت تشخیص داد که علت آلودگی آب است.
ضرغام احمدوند با اشاره به اینکه در این روستا به علت کمبود آب، آب چاه قدیمی وارد مدار شده بود که مردم از آن استفاده می‌کردند گفت: متأسفانه در این بین فضولات انسانی و حیوانی باعث آلودگی شده و عده‌ای مسموم شدند.
وی بیان کرد: به فاصله تست‌های قبلی و بعدی شرکت آب و فاضلاب از آب چاه، این آلودگی ایجاد و باعث مسمومیت تعدادی از افراد شده و در حال حاضر هم نمی‌توان این شرکت را مقصر اعلام کرد.
علی سنایی یکی از اهالی این روستا در گفت و گو با خبرنگار هگمتانه، در این باره گفت: حدود 300 نفر از اهالی این روستا دچار مسمومیت شده اند و این بیماری به دلیل آب آلوده در بین اهالی شایع شده است.
وی ابراز کرد: این افراد اکنون شرایط خوبی دارند.
دهیار دهفول نیز در گفت و گو با خبرنگار هگمتانه، در این باره گفت: این مسمومیت از روز جمعه بین اهالی شایع شده و مرکز بهداشت اعلام کرده که عامل این مسمومیت آب آلوده است.
یزدان میرزایی اعلام کرد: حدود 250 نفر دچار مسمومیت شده اند که همگی به صورت سرپایی در بیمارستان نهاوند مداوا شده اند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: